torsdag 26 januari 2012

Planer inför helgen.

Ja nu är det den sista helgen med hundjakt. Riktigt TRÅKIGT. Hade hoppats på att få kull en gris för Bella men det ser tungt ut. Förutsättningarna fanns helt klart förra helgen men det blev stolpe ut...Det är med lite blandade känslor i alla fall då jag skall försöka nolla Bella nu efter sesongen och börja från början igen. Träna släpspår då hon slutat att ta spår utan bara går i vind och så hoppas jag att jag får licensen på pistolen nu i veckan så jag kan träna skott med henne....Känns som det bara är problem med henne nu men hon är ju en helt underbar och rolig hund.

Helgen: Känns lite konstigt då jag inte har nått bokat och står med 2 hundar denna helgen. Har ju både Boss och Bella att jaga med. En av dagarna hade jag tänkt åka upp till vår mark i Fur men sedan vet jag inte. Förslag mottages =)

5 kommentarer:

  1. Ge inte upp, träna, träna. Vi skall ha älgkalv o grisjakt på lördag på lilla marken. Vi skall ha Cindy (se tidigare blogginlägg). På lördag blir det hare med stövare. Kanske till en annan gång så kanske vi bokar dig. Men är ju en bit att åka . Men jag åkte 23 mil i fredags för drevprov, vad gör man inte för sina vovvar.

    SvaraRadera
  2. Ha ha Majsan. Det löser sig nog. Skall lägga MYCKET tid på Bella nu innan nästa sesong så får vi se om hon skall vara jakt eller gosehund.
    SKIT JAKT på er i helgen. (harjakt med stövare.....Det var länge sedan det....Kan vara riktigt kul det)

    SvaraRadera
  3. Suck nu blev det ingen gris/älgjakt. Avbokningen av Cindy ångrade sig. Men stövarjakt blir det på söndag. Kanske får man sig en hare att laga till...

    SvaraRadera
  4. Hmm...Surt.
    För mig blev det tvärt om. Killen som äger marken där vi skjöt 4 grisar förra helgen ringde och ville jaga igen i helgen fast en liten jakt med bara några stycken skyttar. Det kom snö på natten efter vi varit där och jagat och det var RIKTIGT mycket grisspår i snön på morgonen.

    SvaraRadera
  5. Hoppas du kommer ut och får upp grisar i helgen. Själv har vi kalv och grisjakt så hoppas Det skjuts för Stellan.
    Skitjakt på er..

    SvaraRadera