onsdag 5 oktober 2011

Så jäkla less på detta..........................

Var en LITEN runda i skogen i kväll. Bella var ju inte ute nått i helgen då jag var och fiskade så hon behövde springa lite. Sök på max 50-100m och bara på vägarna..................Jäkla skithund. Vad fasiken skall man göra? Har försökt ALLT nu. Blir nog inget av denna hunden. Blir väl en sådan man kan släppa på när andra hundar hittat viltet.HUR KUL ÄR DET. Hon skall få hänga med på älgjakten så får vi se om hon kan få till det om jag nu får släppa på den marken där vi bara har älgjakten.
SÅ JÄKLA BESVIKEN PÅ HENNE GÅNG PÅ GÅNG. Lägger aldeles för mycket tid och energi på detta utan resultat.
Ja jag är skitsur och less på detta.......................Hur skall jag få henne att söka i skogen där viltet finns?

2 kommentarer:

  1. Förstår din frustration men låt henne utvecklas i sin takt. Hundar är olika som vi människor. Stötta henne och uppmuntra. Ge beröm på det hon gör. Ofta ställer vi kraven hur vi vill att det skall vara och inte utifrån hundens förutsättningar. Ayla som nu är över 2 har inte heller ett sök mer än 100 m från mig fast hon borde ut längre. I söndags satte hon sig och tvärvägrade att gå, hade henne i koppel. Hon ville inte följa med in i skogen där jag skulle släppa henne. Det var märkligt. Men det är bara ut och träna igen

    SvaraRadera
  2. tack för din uppmuntran och ditt stöd. I kväll behövs det......

    SvaraRadera