söndag 23 oktober 2011

Bella skadad.....

Körde upp till en annan mark själv i dag. Blev sent för jag kom inte upp ur sängen pga en fruktansvärd träningsvärk. Var riktigt tungt att gå den resan jag gick med Bella i går i vatten och dy.

Släppte och Bella skötte sig kanon. Sökte ut bra (för att vare Bella) och såg riktigt pigg ut. Efter ca en timma drog hon iväg med nått utan att skalla (=hon såg inte djuret). Tog en resa på 5-600m för att sen komma tillbaka tvärhalt på ena bakbenet och blodet bara rann ur munnen på henne. Såg att det troligen kom från ett hål i tungan. Kände över tass och bakben så det inte fastnat nått eller så. Tog snabbaste vägen mot bilen och hem.
Hemma har jag nu kollat upp henne och hon har ett hål i tungan som blöder rikligt men verkar avta nu. Dottern gav henne lite isbitar att knapra på och det verkar hjälpa.
Saknas lite i kanten på en trampdyna bak men ser inte så allvarligt ut nu. Har smörjt med helosansalva och hon verkar låta tassen vara nu.

Nu ligger hon i solen i vardagsrummet och sover så hon är nog ok.

Jäklar vad rädd jag blev när hon kom i skogen med blodet rinnande ur munnen och inte kunde gå på ena benet.........Puh....

Mitt flyt håller i sig med Bella...........men snart vänder det nog....(HOPPAS JAG)

3 kommentarer:

  1. Oj då!! Tur att det inte var värre ändå. Aldrig kul när vovven kommer tillbaka skadad och man vet inte vad som hänt.

    SvaraRadera
  2. Jag har också råkat ut för att min hund bitit sig i tungan ...en vinter...det såg ut som värsta blodbadet i snön...man blir glad (hur konstigt det än låter) när man hittar det där lilla hålet i tungan

    Flemming

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha haft en händelserik helg Kent. Kul med viltkontakter även om det blev en del tråkigheter med Bella. Tycker dock det går åt rätt håll av det du skriver här så snart har du nog fått skjuta för henne. :)
    Jag håller tummarna.

    SvaraRadera