torsdag 31 januari 2013

Fiffi med 3e ståndet i dag, Härlig avslutning på sesongen.

Över 2 tim på detta nu, troligen älg, har haft stånd på älg och gris innan,

Kopplade nu efter ca 3,5tim fast stånd. Kom in på 30m från en kviga som somnat av Fiffis skall.
Ja jäklar vilken hund jag fått. Ser fram mot nästa sesong med denna guldklimpen. Nu skall hon få vila och läka ihop sina tassar i 6 månader sen börjar vi öva på grävlingarna =). Det är riktigt kul och jag hoppas få med mig båda dom stora ungarna på nattliga äventyr =).

Detta var sesongsavslutningen och nu åker Millan och jag utan ungar på en weekend till Kalmar, bor i svit på hotellet med bubbelpool på rummet, äter god mat och choppar.
Tack min älskling för denna sesongen för du är så förstående för mitt lite sjukliga intresse för hundarna och jakten.

5 kommentarer:

  1. Får se om du är lika duktig som Fiffi och klarar tre stånd i helgen. :-)

    SvaraRadera
  2. He he ja undrar hur du grejar det Kent!!
    Grattis till en kanonhund som det verkar men du har en fantastiskt duo med Bella var det verkar.

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha.... Ja du Majsan...vet inte om du vill ha en rapport....Tror vi skiter i det.
    Ja dom funkar bra nu hundarna. Bella har bara wachtergener verkar det som...Trångt sök, är det älg så står hon med Fiffi 5-10 min om det står still sen är det tråkigt. Springer dom så hänger hon på 7-800m sen är det med tråkigt (med det säger jag INTE att alla wachtlar är så)...Fiffi håller på NÅGOT längre =)Tycker dom kompletterar varandra bra nu. Tror kombinationen har passat in på dom jakterna jag varit på i år för dom har verkat nöjda.

    SvaraRadera
  4. Ha nu en trevlig helg o rå om varandra!!

    SvaraRadera
  5. Tack Majsan. Vi får försöka med det =).

    SvaraRadera