lördag 5 november 2011

Trötta.


Bella med dryga 2.5 mil i benen Gosar med Jannike.

5 hundar med förare i dag och kanske 10-15 passade. Stort område skulle jagas av.
Några hundar drog iväg en runda med älg nästan direkt. Jag gick med en herre som hade rätt bråttom så Bella hann inte söka av så mycket. Lite synd men så är det ibland. Var några hundar som hade griskontakt men grisarna låg nog på andra marker i dag.
Bella hade griskontakt och drog grova skall men kunde inte se grisen, kom ut till mig igen och vi gick på i en smågransdunge i storskogen men grisen hade skenat ut bakvägen när Bella kom ut till mig :-( En passskytt hörde när grisen drog.Lite surt men detta var i slutet på vår såt och Bella var riktigt sliten efter 2,5 mil,

Nu har jag tagit ett varmt bad och Millan har lagat supergod mat som jag fått i mig, Bella toksover och mina ögon går snart inte att hålla öppna.......Så sugen på ett glas rött men då är det nog över....

Tackar Ola för att jag fick hänga med på en trevlig dag i skogen.

Bara att kämpa på för plötsligt händer det.

3 kommentarer:

  1. Verkar som en kanondag för dig. Bella kommer att bli jättebra. Hon behöver sin tid precis som min Ayla. Hundar är individer. Hon ser jättefin ut på bild. Glöm inte att stretcha hennes muskler. Kan kännas fånigt men det är viktigt även för jakthundar. Hur många rastar sina hundar 10-15 min innan släpp för uppvärmning? Bara att jämföra med en elitidrottsman, hur gör de? Våra hundar är elit...

    SvaraRadera
  2. Härlig heldag i skogen. Synd att vi inte fick kull nått bara.

    Brukar alltid gå en runda innan och efter släpp med henne. När vi kommer hem så känner jag igenom hela hunden och ser så allt är ok.

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra, inte alla som tänker så men våra 4-benta jaktkamrater....

    SvaraRadera