söndag 6 november 2011

"nya" kängor

Har haft lite "problem" med mina kängor i år. Dom är utslitna och läcker in vatten där kanten på cellgummit slutar på foten. Har funderat och hört runt lite och har fått för mig att dom något äldre Lundhagskängorna nog är rätt bra grejer. Dom nya har tydligen haft lite problem med att sulorna släpper....??

Hittade ett par på Blocket nu som jag köpt lite i blindo men för 500kr kan man nog sälja dom vidare om dom inte skulle passa? Skall vara hela och riktiga och det var en trevlig kille som hade dom =)

3 kommentarer:

  1. Ser OK ut.

    Nu har jag inte använt Lundhag sedan början av 1990-talet. Hade två par som båda gick sönder där cellgummit är sammansytt med lädret. Ett garantibyte utnyttjade jag. Men sedan lämnade jag Lundhags och använder M90. Nu funderar jag på Jörnkängan.

    Nåja, lycka till med dina kängor.

    SvaraRadera
  2. Hmm... Låter inget vidare... Tur jag bara gav en 500ing då :-) Ja ja vi provar och ser hur dom är.

    SvaraRadera
  3. Bra kägor är viktigt. Det skall man satsa på. Helt ok att köpa beg. Då kan man lägga pengar på annat inom jakteriet för det är ju en hel del man behöver.

    SvaraRadera