lördag 19 november 2011

Härligt.


Står mitt bland stånd och drev på gris med bella. Satan vilket ös. Sett 3 st än.

Svärmor hämtade Jannike vid 11tiden och tanten är i Ullaredag , fick en eftermiddag själv. Vad gör man då....ÅKER OCH SLÄPPER HUNDEN SÅKLART =).
Hade inga förhoppningar alls på detta. Körde till Brömsebro och kollade hur vinden låg. Körde runt en plantering så jag kom rätt i vind. Gick i en ledningsgata och såg att Bella kände nått.....Hon drog ner i en svacka och in i kärret och började typ väckskalla??? Hon for runt i en tätning och snart var det fullt ståndskall. Grisarna lurade henne eller om det var fler för 3st såg jag smita iväg. Hon sprang runt och tjoade lite då och då men kom ut till mig. Jag visade henne på spåret efter dom som smög ut. Hon följde det ca 200m för att sen komma tillbaka in i planteringen och började tjoa lite igen. Plötsligt blir det FULLT ÖS med härligt ståndskall ca 70m från mig. Jag gick på och hon skallade under et toktät gran. Kom in på ca 5m när jag ser en gris dra iväg med Bella efter sig vilt tjutande som en drever i upptaget. Höll i ca 800m kom sen tillbaka och skällde under samma gran där jag stog kvar. Tog nog ca 5min med fullt ståndskall och Bella ringade granen som en tok. Grisen sticker ut huvudet och jag får läge i någon sekund men skjuter inte då det kanske inte hade varit så bra efter vad som hände förra gången. Ångrade mig efteråt men tror jag valde rätt. Bella drev (jäkla ös)även denna  grisen i 800m för att sen släppa och komma tillbaka och där bröt vi. Är ju jakt i morrn igen:-)

SÅ JÄKLA SKÖNT ATT HÖRA HENNE GÖRA ETT KANONJOBB MED FLERA GRISAR IGEN.

5 kommentarer:

  1. gött! tur du åkte ut iaf! =) vart e du?

    SvaraRadera
  2. Grattis, vad skönt för dig. Jag har läst dina tidigare inlägg och led mig dig då du trodde det var kört. Lycka till imorgon. Mvh David

    SvaraRadera
  3. Tackar Christian och David.
    Fasiken med att jag inte satte på kameran....1a gången den inte sitter på bössan sen jag fick den.

    Fan vad gött det var =).
    Långasjö i morrn =)

    SvaraRadera
  4. Wow! Sänder en jättekram till Bella. Visst eller hur Bella. Husse är så het på gröten, du kan ju detta om du får ta det i din takt...Hoppas du fått massa gottegott efter jakten.
    Måste kännas jätteskönt nu Kent...men lite vad var det jag sa :-)Ser fram emot era jaktäventyr..

    SvaraRadera
  5. Ha ha Majsan =).
    Ja i dag gick det bra. Vågade dock inte skjuta. Hoppas jag gjorde rätt val. Får fundera på hur jag skall göra om det händer i morrn .....

    SvaraRadera