måndag 9 december 2013

Helgen som var

Fiffi verkar inte bra i sitt ben än så det skulle bli en jaktfri helg...TVI... Men:
Telefonen ringde och jag var välkommen på grisjakt även utan mina hundar. Var 19 skyttar och några hundar på ca 1000hkt. Bra med gris och även några älgar sågs. Tyvärr för mig och 2till som stod i bakpass så drog ALLT norröver från oss. MYCKET grisar sågs av skyttar men det trillade inte en enda gris vilket var märkligt med alla dom obsarna. -9 gr på morgonen som blev till någon minusgrad blåst och snö vid lunch som övergick till blåst och regn.......Blev en halvdag i skogen i alla fall och vi är inbjudna igen på nästa jakt och då jäklar skall dom få se när Bella och Fiffi börjar rota runt och gapa på grisarna =).
Efter denna dagen i skogen så kan jag konstatera att det inte är lätt att bli passskytt efter att alltid gått som hundförare...........Man har ju inte ens sådana kläder längre.........
Tackar S för inbjudan och som sagt, jag kommer GÄRNA igen.

/ Kent

1 kommentar:

  1. Det är nog nyttigt att vara passkytt ibland.
    Bra att hon fick vila i helgen då.
    Dagens jaktprov för Ayla blev inställt då det fryst på inatt, synd. Men tassarna hade gett upp och då kanske hon inte fått ihop tiden

    SvaraRadera