torsdag 26 december 2013

Dagens övningar med hundarna och en skytt bland bilar och tåg på hemmamarken...

Oj vad skönt att Fiffi är tillbaka i sitt rätta jag igen. 1a sökrundan ut max 400m och  en runda på 4,2km innan hon sa hej och drog igen åt andra hållet. Ut 5-600m runda på 3,4km och så höll hon på i bra fart. Hon lämnar INTE mycket mark orörd. Blev stånd ca 10min sedan kurragömma med galten som blev till gångstånd. Över en väg där jag stod. Hade 2 pass att välja på, flyttade mig och naturligtvis tog grisen passet 100m bort och jag såg den passera. Stor kolsvart galt.....Fick väl syn på oss och drog rakt ut.....SURT men samtidigt så gött att se att Fiffi är bra igen. Låg bra nära galten hela tiden. Kopplade på väg 28 och hon var RIKTIGT SUR när jag satte henne i bilen. Hon fick nästan 3 mil i benen i alla fall trots att det stod still en stund+gångståndet.

2 kommentarer:

  1. Verkar farligt hos dig ju.....bilar o tåg???
    Hoppas ni får den stora galten för henne. Mår hon bra i sina ben nu?

    SvaraRadera
  2. Jo, vi har en hyfsat stor väg (28) i kanten på marken. Järnvägen har varit under ombyggnad men nu rullar tågen igen.....fortare och oftare och den delar marken på mitten :-( Har en bit (sjön) som ligger lite utanför allt detta som går bra att jaga med hund utan att ha hjärtat i halsgropen....
    Har släppt Fiffi 2ggr nu efter sin vila på 3v och än så ser det bra ut. Tyckte hon hade lite trångt sök förra gången (för en jämte) men nu ser det kanon ut igen. Bara hoppas det håller nu.

    SvaraRadera