onsdag 14 november 2012

Uppdatering.

Fiffi går nu på penselin, hon mår bra och allt läker finfint. Kan inte ha tratt på henne så hon har haft väst på sig nu för att inte slicka på såret i sidan och det verkar funka bra.
Stygnen skall tas nästa torsdag men jag har blivit komenderad att jobba i Karlshamn tors och fredag......Ringde veterinären och ville ta stygnen dagen innan men det blev tvärt NEJ....inte en dag innan dag 10.....jaha vad gör man tänkte jag. Då erbjöd sig min gamla kompis som jobbar där att ta stygnen på torsdag kväll, antingen hemma hos mig/henne eller om jag hinner till kliniken innan hon går hem. Man är lyckligt lottad att ha sådana vänner. STORT TACK T...FÖR DETTA.

Bössan min gick ju med sönder i tomultet som blev på grisjakten. Flög rakt i en sten med mynningen och det bara rasslar i den nu....Skrev ett inlägg på robsoft och frågade om någon varit med om något liknande och strax efter så fick jag ett pm av en kille som kunde titta på bössan. Han har skuvat/servat mycke med Brownings halvautomater och bor bara några mil från mig och vi skall ha en date på fredag. Ja jäklar vilket flyt =). Hoppas nu inget är trasigt i den bara. Skulle det vara så så har 2 killar i jaktlaget erbjudit mig att låna deras bössor om det skulle behövas.

Ha en bra kväll alla.
/ Kent

1 kommentar:

  1. Skönt att Fiffi repar sig. Trist med bössan.Har du inte drulleförsäkring eller sk allrisk?? Jag tappade mitt slutstycke för 2 år sedan, hade det utdraget o skall ju inte trilla ut. Fick tag i ett för 3000 o betalade 1500 i självrisk. Nu med min kamera likadant. FÅr nypris minus självrisk. Kan tänka mig att ditt skulle gå på drulle

    SvaraRadera