lördag 1 september 2012

DAGENS ÖVNINGAR:

Släppte vid mitt och hann inte få ut bössan innan det var ståndskall med båda hundarna 200m söder ut. Vinden låg rakt i ryggen och jag skulle gå runt för att komma rätt i vind men det varade bara ca 5-10min innan det drog rakt ut......Gick sedan igenom hela mitt och söderbiten utan att det blev något mer ståndskall. Fiffi drog efter några älgar men hon vänder på ca 700-1000m om hon inte kommer ikapp. Blev faktiskt ett litet ståndskall till när vi var på väg hem.......30m från mig i skogen började Fiffi tokskälla och Bella fattade ingenting...Bara glodde på Fiffi för att sedan tro att hon ville leka....Gick bort och fick se en vettskrämd ekorre högt upp i en gran..........hå hå ja ja.....Bella fick 1,92 mil och Fiffi 2,39 mil i benen i dag. Bytte kort i kamerorna på vägen hem och nu har vi haft 8 grisar 2 dagar förra veckan vid sjön och en hyfsad galt 2 dagar vid mitt. Hoppas dom är tillbaka nu och stannar i trakten. Tror hundarna har haft ståndskall varje släpp nu sedan 1aug =). Vi tränar på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar