söndag 27 oktober 2013

Älgjakten..mm..

Satt 2 tim på måndagen på mark som jag inte får släppa hundarna på sen släppte jag Fiffi och Bella på annan mark=1 kalv. Tis var jag i Tingsrydstrakten och vi hade bra hundjobb av Fiffi på älg och gris men ingen kom till skott+att gris var fredat. Ons släpp med Bella och Fiffi på hemmamark=1 kalv. Jobb tors+fre. Släpp på lördag=Fiffi stod med gris länge tills vi kopplade och hon skadade tassen...Jobb hela veckan. Släpp lördag på hemmamarken=1 kalv. Släppte om och stånd, gångstånd och lite spring en BRA runda, vet inte om det var gris eller älg. Sköts även en kalv till på en annan mark jag jagar på men inte för mina hundar.
Älgarna är nu slut i Snapphanarnas älgskötselområde som vi jagar i men det kan komma att släppas några till eftersom obsen 1a veckan var all time high. Vi har haft 3-8 obs varje gång vi varit ute och vi är mellan 2-5 pers.

SJUKT nöjd med Fiffis jobb hela perioden, Bella är som hon är....hon är med och springer lite men fasiken vet vad som hänt med henne....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar