onsdag 1 augusti 2012

1a släppet

Släppte kl 04,15 i morse. Magnus gick med Bella från söder och jag med Fiffi från norr. Efter ca 30 min kraftigt upptag ca 150m från mig. Tyvärr älgar som skenade iväg + en tjur med ett horn som gick förbi en passare. Nästa såt ungefär samma.....Inte en gris kunde vi hitta och dom hade inte heller varit framme på åtlarna.... Lagom sök på Fiffi, ca 300-350m ut passar våra marker och hon fick med sig allt som jag ville. Bella som vanligt....inget. Måste hitta några grisar så jag vet att Fiffi jagar det. Känner redan att prövotiden rinner iväg för oss. Nya tag så snart jag kan då jag bara har ca 1v på mig......

7 kommentarer:

  1. Hoppas det löser sig för Fiffi, är det bara en vecka ni skall ha henne kvar i så fall? Tror nog Bella blir ledsen i så fall. Bra att ha en kompis för henne

    SvaraRadera
  2. Vi sa en prövotid på en månad och det har gått snart 3 veckor. Tror nog hela familjen skulle bli riktigt ledsna ov det skulle bli så....men samtidigt måste jag ha en hund som jagar.

    SvaraRadera
  3. Prova hunden i ett vildsvinshägn. Där har du full koll på skeendet. Och inte som nu.

    SvaraRadera
  4. Det är skjutna 4 älgar och några grisar för Fiffi förra sesongen enl förra ägaren men jag vill bara ha det bekräftat innan jag köper loss henne. Finner jag inga grisar så får jag kanske ta ett hägn....

    SvaraRadera
  5. Bra! :-)

    Det är mycket värt.

    SvaraRadera