lördag 19 maj 2012

Natten och morgonens grisjakt

På plats vid sjön vid 21,30 typ. Såg några älgar på väg till bortre tornet vid sjön, M som satt vid rulltunnan hade gris som kom uppifrån och ut mot vassen i 2 omgångar. När det mörknade så smög jag upp till 3kantstornet och vidare till tornet på vallarna (dammen). Skulle bryta vid 23,30. Såg M lampa komma och var på väg ner från tornet när det small. Vid ekarna stod en hög med grisar båda sidor vägen. När M gick så drog den rakt mot han. Han skjöt när den vinklade lite. minst 2 grisar rundade vallen upp till mig men jag såg dom inte (hörde tydligt när dom rundade mig) En gris stod längge och blåste i planteringen. Vi letade i 2ti innan vi avbröt utan att finna nått blod eller annat. Var på plats vid 8 i dag med M och hans eftersökshund. Gick 2 timmar på olika spår utan att finna ett enda hårstrå. Vi har avfärdat det nu som en ren bom. Känns i alla fall skönt att vi har gjort vad vi kunnat för att kolla upp skottet. Såg en älgko med en nyfödd kalv vid ön. En död räv hittade vi nere vid rulltunnan. Såg ut att ha legat ca 1v......... Grisar hade varit framme på rulltunnan vid sjön efter att vi åkte hem vid 2. Hade även varit uppe på åtlen och gnuggat sig på det nytjärade.........Märkliga djur....

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Verkar vara händelserik jakt för er. Vad kan ha hänt med räven?

    SvaraRadera
  3. Ingen aning Majsan var så mycket kryp på den så vi gjorde väl ingen obduktion =) Inga kulhål men kanske en skada i nacken på den. Någon trodde på lo men jag har ingen aning.

    SvaraRadera