tisdag 5 juli 2011

Jakten i går.

Körde hemifrån vid 21,10. Var uppe i skogen vid 21,40. Helt stilla och 13gr varmt. Packade upp sakerna och kom på att jag glömt myggmedlet i bilen.........Hur mycket mygg är det en vindstilla sommarkväll i skogen......Jäkla tur att det finns en inbyggd myggluva i jackan annars hade det inte blivit en lång stund i tornet.
Kl 22,15 fick jag se något som slank förbi kärträdet.....Satt med lurarna på högsta volym men det hördes ingenting. Såg jag fel eller vad var det tro.
Började knäppa lite i buskarna och det kom ut en gris i 50kg klassen och började skrubba mot käran. Trodde det var fler grisar i buskarna så jag avstog skott. Grisen var väldigt orolig och sprang hit och dit hela tiden men till slut började den äta under spridaren efter att gått MÅNGA rundor i buskarna runt spridaren. Stog hela tiden med nosen mot mig och dom få ggr som den satte bredsidan till så var det antingen pinnar eller ben från spridaren i vägen. Ja ja bara att vänta på läget.
1gång på hela tiden så kom den i lampskenet och blev tokrädd och drog en runda på hygget.

Osäkrade bössan kl 22,15 och säkrade igen kl 00,15 för då tröttnade jag på denna grisen också kom det rejält med dimma så jag kunde inte se ett smack.
Efter att suttit så länge helt still och kramat bössan så kan ni kanske föreställa er hur många myggbett som finns på mina händer och ansikte.......Ja ja det får man ta efter en sådan underhållande/frustrerande kväll i skogen.

Det verkade vara flera grisar under kvällen som var på väg mot årtlen men denna lilla grisen toksprang mot ljudet så fort det började närma sig och sen tillbaka igen.Tycker det verkar vara ett konstigt betende på en så pass liten gris.

Ja ja. Nya tag en annan dag, Känns faktiskt skönt att jag inte skjöt i dom halvlägena som jag fick under kvällen men även lite surt då Bella satt i bilen och hade nog velat vara med och letat upp grisen (med min vanliga "tur" så hade den väl lagt sig ner på stället istället för att springa undan en bit som dom gör för andra) Får väl byta caliber kanske....=)

4 kommentarer:

  1. Låter som ett par spännande timmar i tornet i alla fall!!

    SvaraRadera
  2. Med sådan action är det värt några myggbett :) Jag tar nog en runda med grisjakt på torsdag....

    SvaraRadera
  3. Spännande värre. Summerat fick du ju spänning men slapp passning. Kan väl inte bli bättre? ;)

    SvaraRadera
  4. Du får ju göra som jag...skjut lungskott...då får du en rusning på ungefär 80 m...perfekt för en unghund.
    Har f.ö. investerat i en hamburgarpress idag:-)

    Flemming

    SvaraRadera