onsdag 21 juli 2010

Äntligen efter många timmar.

Körde upp till skogen vid 21,30. Smög upp till tornet vid spridaren som jag suttit och vakat vid några nätter nu. När jag kom upp och kunde se ut över årtlen såg jag att backen med bröd fortfarande var orörd. Fasiken med. Inte en ända gris på 3 veckor nu. Surade ihop lite och bestämmde min för att köra ner till tornet vid Bockabosjön. Där finns ingen årtel för tillfället men det är vatten och kanon biotop för grisarna.
Ställde bilen och började gå mot sjön som nästan bara består av vass. Går över lite betesmark på väg ner och hör ett litet ljud som jag reagerar över....Sätter min på huk och ser en mörk rygg bland snåren ca 100m bort. GRIS på gång. Tar stöd mot en sten och väntar. Grisen kommer ut i en åkerskant på ca 100m. Ser att det är en mindre gris på ca 50kg som går och snurrar. Kommer inte åt att ta den där jag ligger utan börjar krypa mot en annan sten lite längre fram. Grisen snurrar och far i kanten men till slut får jag läget. Klämmer av skottet och grisen faller stendöd. Rör sig inte ur fläcken. Skön känsla när man har nytt sikte och ny bössa.
Lite ovant var det allt att bara ha 4ggr förstoring på Meoptan när jag i stort sätt skjutit allt vilt med min Swarre 3-12 /56. Skall försöka spara lite pengar till ett vakjaktsikte framöver.
I dag skall skinnet monteras på någon stubbe, sen skall Bella släppas på........Hmmmm. Intressant.

1 kommentar:

  1. Spännande värre Kent!!!
    Kul att det lyckas när man väljer en ny strategi för kvällen. Tycker att det oftast blir pannkaka av allt vid de tillfällena.
    Ska själv ut på vetegrisar imorrn kväll men kommer inte att få skjuta något. Kommer nämnligen att ha på mig de nya byxorna... :s

    SvaraRadera