lördag 26 september 2009

Grisjakt i dag

Åkte upp vid 6,30. Skulle jaga på ca 800hkt, 4 hundförare va med. 2st vaktlar, 1 blandras som såg ut som en labbe och en gråhund. Släppte på 3 olika ställen runt ett gigantiskt vassområde. Hann inte knäppa loss hundarna innan dom hittade gris. Jag blev tilldelad ett kanonpass av mina eminenta jaktkamrater på en ö i detta vasshav. På 3 tim hade jag knappt något lugn där ute. mellan 35-40 grisar trodde hundförarna att det var i olika smågrupper och ensamna. Hundarna hade ståndskall hela tiden och jagade runt grisarna i vassen, 1a timmen va hundarna aldrig mer än 300m från mig, Trodde jag skulle få hjärtinfarkt men grisarna lämnade aldrig den skyddande vassen och videbuskarna. Riktigt svårt område men håller alltid massvis med vilt.
Vi skjöt en gylta, dom andra yrar fortfarande runt i vassen och undrar vad fan dom vaknade upp till i morse.
Klart häftigaste jakten på mycket länge. Längtar redan till 1a helgen i nov. DÅ TAR VI NYA TAG.

1 kommentar:

  1. Häftigt! Så önskar man att alla jakter var. :) Gör ju inte så mycket att man inte får skjuta när man har action hela tiden.

    SvaraRadera