torsdag 6 juni 2013

Ny mark och majsbomb och älgjakt,

Härligt väder i dag och perfekt för att sätta en majsbomb på jäsning i solen en stund,

Ringde en kille som hade stora problem med gris i Småland, en kompis till mig hade tipsat han att jag nog skulle kunna hjälpa till, dom har gris på vallarna varje kväll trots att dom skjutit några från verandan på huset, , ,låter ju riktigt spännande och jag skall upp och titta så fort tiden räcker till mitt i skolavslutningar mm, spännande :-) äntligen lite Jakt nu när vi verkar ha tomt på gris.

Nu skall jag bara försöka finna lite ÄlgJakt till hundarna med, vi har bara någon kalv att skjuta i år och det kan ju gå fort med lite tur, på den stora marken jag är med i får jag ju inte släppa hundarna, sorgligt men så är det och jag kan inte göra nått åt det, är med där till jag hittar nått annat för har man jobbet hela året med hundarna så vill man ju gärna att dom skall få jaga, , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar