lördag 27 augusti 2011

Skiter snart i detta......

Gick en runda i skogen först innan majsen men det verkade heldött. Såg några rådjur men inget annat.
När det mörknade tog jag bilen ner till majsfältet. Mitt på mötte jag en grävling. Tvärnit och ut med hund och bössa. Bella tog spåret och drog genom majsen som fan. Jag sprang runt fältet åt det hållet dom skulle komma ut. När hon var igenom (ca 3-400m) så bara släppte hon...........Visslade till mig hunden och gick på där hon släppte men hon va helt ointresserad..........SÅ JÄKLA BESVIKEN. Efter alla mil i skogen nu och så blir det såhär när man hittar nått att jaga. Va riktigt nära att .......henne. Det var helt otroligt varmt ute i kväll. 21gr när det mörknat. Hoppas att det va för hon va helt slut och inte helt värdelös......FANNNNN.

3 kommentarer:

  1. Tungt Kent. :(
    Jag håller tummarna för att det var omständigheterna och inte Bella.

    SvaraRadera
  2. Ja aldrig roligt när det blir så, men som du själv var inne på så kan det vara värmen som satt stopp för det.
    Fast det känns jobbigt nu är det bara att bita ihop och ut igen.
    Lycka till...

    SvaraRadera
  3. Tackar. Jag tyckte det rann bra på ryggen och i pannan. När jag kom till bilen så var det helt klibbigt i luften och 21gr varmt......Förra gången jag släppte på morgonen var hon tokpigg men då var det 9gr.Jäkla skillnad.
    Tror jag skall försöka släppa med en annan hund lite nu och se om hon fattar att husse måste hinna fram innan hon släpper. Skulle vara så jäkla skönt att få fälla ett vilt för henne. Kan ju även ta ett tag för henne att vänja sig vid mörkret. Vet inte om jag skulle vilja följa ett färskt spår 400m igenom ett helt tätt majsfält.

    SvaraRadera